lördag 12 september 2009

Fick en galen fundering...

... om jag knäfaller imorgon framför altaret vid instiftelseorden...
KAN DET DÅ RÄKNAS SOM MÄSSFALL?
Ja, jag vet att jag har dålig humor! Men livet blir inte roligare än vad man gör sig -eller -

Hösten verkar rulla in över vår lilla by. Morgonens Topsypromenad var helt ljuvlig. I nattlinne och jacka med dimman som lättar över fälten, ån som brusar och daggdränkta spindelnät i torkade blomställningar. De är vid de tillfällena som jag känner mig extra nära "min chef".

Emy har varit hemma nästan en vecka med förkylning. Hedvig hostar och snörvlar och jag har en släng av snor/whiskeyröst/hosta - men det är inga knorrar i sikte och det verkar som om Beroccan och Echinacean hjälper till att hålla mig på benen.

Långa dagar framöver... Imorgon kl 10.00 mässa, 13.00 dopsamtal och 17.30 avfärd för att åka på konfaresa med Elida (www.elida.se). Kanske inte riktigt smart att lägga gtj tjänstgörning samma dag för jag hinner inte hem emellan (det som är nackdelen med att bo 4.5mil från jobbet). På onsdag är jag ledig och sedan gäller det att ladda om batterierna tills på torsdag då jag ska dra igång studiecirkel och fredag då jag har begravning.

Igår stod vågen på -55,6kg. Trots att jag äter som en häst för tillfället...

Bless!

Inga kommentarer: