söndag 19 april 2009

Magont!

Har haft ont i magen sedan igår kväll. Var faktiskt uppe i natt och ringde sjukvårdsupplysningen (som jag i detta fall inte ger mkt för för de verkar inte ha ett uns koll på vad gastric bypass är... t.ex. Jag: jo, men jag har haft högt CRP i flera år... De: Och vad beror det på? Jag: Det vet de inte, men de tror det kan vara pga fetma: De: Jaha, är du överviktig då? Jag: Ja, det är därför jag genomgått en gastric bypass.) Man ringer dit för att man själv inte vet vad man ska göra, och när man då får frågan om: Vad vill du göra? Så blir jag matt! Så jag var kvar hemma, har sovit oroligt och har fortfarande ont på nedre högra magdelen.

Självmisstankar:
Sviterna efter en sämre lunch (grekisk sallad från COOP innehållande kidneybönor och svarta oliver
eller
blindtarmen.

Lyckades inte äta igår för att jag klöktes på kvällen (kunde visserligen vara matförgiftning sa sjukvårdsupplysningen - men då borde jag inte ha ont fortfarande.

Maten igår:
fil o müsli
grekisk sallad
en kopp svart kaffe
lite
jucie knappt 2dl i olika omgångar
½äpple
ett finncrisp
ngr skedar fil (som kom upp)
3dl vatten
lite rivet äpple (efter sjukvårdsupplysningssamtalet)

Idag har jag petat i mig fil coh müsli... så nu får jag vänta och se... ska jobba och sedan köra till Skåne. Men jag är definitivt inte fit for fight och borde nog egentligen stannat hemma...

Suck!

3 kommentarer:

Jaana sa...

Det är inte så konstigt att hela din kropp protesterar när du har så jobbigt ikring dig och ingen möjlighet till att bara vara. Kroppen säger ju ifrån när vi själva inte lyssnar till själen. Har du möjlighet borde du ta lite semester och vårda dig själv.. KRamar

Anonym sa...

Kramar på dig. Vi tänker på dig ofta och hur du har det.
//Freddi

anette sa...

Hej!
Hur är det med "lilla" magen?, bättre hoppas jag. Hoppas och tror att du kommer hitta boende i Skene (tror jag det var) som du ska trivas med. Har min syster i Kinna sedan 20 år, även om hon nu har lägenhet inne i GBG men är mest i Marks kommun då hon jobbar där o har sina hästar där. Kram på dig Anette