måndag 5 mars 2012

...jag har blivit med övningskörning...

Hedvigs 18års dag närmar sig med stormsteg. Önskar att jag kunde säga att jag har kontroll inför det men det har jag INTE. Nada njetski ingkentinken koll och jag börjar bli desperat.

Lyckades iallafall ta mig igenom stryktvätten idag - kanske mest för att jag var på så dåligt humör så att inget kunde bli värre. Humöret är klart i obalans liksom resten av kroppen. Mkt vilja finns men orken är slut.
Orkar inte ta någon motgång - och orkar inte ens ta ett skämt. Är nog lite skör just nu... Hela jaget skriker STOPP.

Egentligen borde jag lyssnat mer på kroppen när jag fick halsfluss men min vana trogen ångar jag på (vilken förebild jag är NOT). Ångar på som en veritabel ångvält och spyr ut små ångpustar till höger och vänster.

Hur som...

Ibland önskar jag att det kunde komma ner en stor gudomlig hand med ett tydligt utsträckt finger som visade exakt vart jag ska ta vägen i livet. - för krasst sett så har mina livsval inte varit så bra om jag ser det ur barnens perspektiv. Fast - å andra sidan har de fått lära sig att livet inte alltid är och blir som man tänkt sig.

Det kommer nog bli en bra 18års dag och jag har lyckats att få "den första" över strecket in i myndighetslivet. Och ja... övningskörning på schemat. Tro det eller ej - hoppas fingers crossed att det går bra.

Inga kommentarer: