måndag 2 januari 2012

Nytt år och nya möjligheter

Nytt år är det...  Välkommen 2012!

Trots kaotiskt hysteriskt bölande vid 12-slaget så blev det nytt år. Varför böla tänker ni... men första nyår utan mina tjejer... De hade givetvis jättekul och SMS:ade mig och allt, och jag var med Stellan så det var ju ingen fara med mig. Men ändå... i ett huj såg jag "barn"perioden vara passé och att jag nu går in i ett vuxenstadie med ena foten (om inte i graven så i alla fall) i pensionsåldern. Visst låter det hemskt. Men så är det ju. Hedvig och Emy är inga småtjejer längre utan tonåringar på väg ut i sina liv.

Nu sitter jag här... summerar i huvudet alla tankar och känslor efter jul- och nyårshelg. Inser att jag inte är en helgmänniska. Kom igenom allt och julen var faktiskt trevligare än på länge, tro det eller ej... Men ändå längtar jag ut i helglösheten efter trettondedagen. In i vardagslunken och med blicken fästad att så där i juni kanske vara mentalt redo att fira jul/påsk/pingst och allt annat.

Är lite övertrött - men nu är det bara en gtj kvar imorgon och en på fredag... sedan är jag gjtfri två helger och kan ladda på med nytt i batteriet. Hoppas jag iaf.

Nytt år och nya möjligheter!

Som jag sa i gårdagens predikan har jag en hatkärlek till nyårslöften. Men - det är ngt visst och något fräscht med dem. Att vädra ut gammalt och välkomna nytt! Så jag hoppas, för Guds skull och med Guds hjälp ;) att detta år ska bli riktigt bra för oss alla.

Inga kommentarer: