måndag 9 januari 2012

Då var måndagen här igen...

...verkar som om det blir måndagarna som blir uppdateringsdag. Kanske inte det bästa - då måndagar inte tillhör favoriten av veckodagar. Och speciellt inte när måndagen börjar med en gigantisk disk/tvätt/röra... SUCK.

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE - MEN IDAG ÄR DET EN SURBLOGG UTAN DJUPARE MENING FÖR MÄNSKLIGHETENS FORTLEVNAD!

Avskyr ha de stökigt och jag vet att det i andras ögon säkert inte är stökigt men i mina ögon är det kaos. Men men - kaos är granne med Gud så vad är bättre.

Neggo-tendensen är hög idag. Vill egentligen bara sitta under ett täcke i ett mörkt rum och säga förbjudna ord. JA jag erkänner... men ibland kan det hjälpa att ta till kraftuttryck utöver det vanliga.

Det är snö ute - och enligt somliga är det fint och vackert och vintrigt (jag hörde dem på radion).  Visst skiner solen och det gnistrar förföriskt. Men för mig är det kallt Kallt KALLT! ...och torrt...

Psoriasisen är i ett underbart skov nu... allt gör ont! Huden gör ont. Är torr, spricker, bråkar. Kan inte ha ringar på mig om jag inte måste. Inte heller armband och snart åker nog halsbandet också av. Trodde att psoriasisen "down under" var det dj-ligaste jag kunde uppleva men nej då... den är faktiskt pice of a cake jämfört med såren insidan näsan (helst i combo med C-papen... och utan min C-pap risk att somna bakom ratten). Kul kul... JA jag är SUR! Överväger att unna mig smärtstillande idag när dessutom lederna och musklerna verkar vara inne i ett skov de också. Men jag gillar inte ta tabletter... Nytt smärtområde är höger knä. Antingen är det i knäet eller är det ett sår på gång där med (men syns inget än) för det gör ont så fort jag vidrör det.

Ja, jag borde inte klaga när det finns så många andra som lider och så mkt andra sjukdomar som är mkt värre. Men just idag när det inte är en bra dag så hjälper det inte att tänka på alla andra. Idag är jag i min kropp, fången i den, och den släpper inte ut mig. Det går inte att bortse från att den säger STOPP och BELÄGG. Känns som om det är irriterande bubbelontisar på insidan huden - inuti benen och överallt knakar det. Vill simma! Men kan inte ens tänka mig att sänka ner denna hud i bassängvatten just nu.Vill gå ut! Men allt gör ont! Knakar och gör ont. Så, mysjoggingbyxor och nattlinne på och samlar ihop mig att ta mig bort till kontoret. Måste få lite av skrivbordshögen gjort. Får se om jag lyckas - men just nu känns det ogenomförbart att ens ta mig från fåtöljen ut till köket och en välbehövlig kopp kaffe.

(jag hoppas att mina barn slipper psoriasis)

Så...
Nu har jag deppat loss - och har du tagit dig tid att läsa ända hit så hoppas jag att din måndag är betydligt bättre än min och att du, vem du än är, förmår att njuta den strålande solen och den gnistrande snön.

Inga kommentarer: