söndag 28 mars 2010

Vardagsliv...

...jag vet inte om någon där ute i cyberrymden kan fatta hur skönt det är att komma hem till ett lagat mål mat.

...till en maskin tvätt som är upphängd.

...till ett dammsugat golv och till ditsatta toarullar på dass.

Efter ett äktenskap där det inte funnits är detta en glädje. Lika ofattbart varje gång. Ibland vet jag inte hur jag ska tackla den varma känslan av lycka. Jag vill aldrig någonsin vara utan det igen; men jag vill inte heller bli så kall att jag tar det för givet. Vill o önskar att detta kan vara det sanna vardagslivet där man delar på arbetsbördan (även om jag vet att han tar en hel del extra hushållssysslor på sig nu när jag är så enormt trött). Han gör mig glad; och det som i andras ögon kan tyckas litet är i mina ögon stort.

Jobbar imorgon fast jag borde varit ledig... men ska försöka gå hyfsat tidigt så jag kan få lite skrivtid hemma. Ligger efter!

Å så måste jag ringa till doktorn. Yrseln kommer tätare o jag har en irriterande svullnad mellan skulderbladen o denna enorma trötthet.

Ska ta en kopp te nu.
Huset är liksom söndags lugnt.
Som om allt har gått in i stilla veckan...

Bless to all of you!

1 kommentar:

Jaana sa...

Så gott för dig med kärleken och visst är det så att människan skall inte leva ensam.
Jag vet att det är så i de flesta hem att det är en snedfördeling av hushållsarbetet. Så skönt för dig att du hittat någon som tänker lite längre och bryr sig om dig och förstår hur gott det är att komma hem till en tvätthög som är borta.
Min man som jag levt med i snart 18 år, han fixar allt när jag jobbar heltid, städar, diskar, tvättar, lagar mat, tar hand om barnen....vi har aldig grälat om vem ska göra vad.

Jag är glad för din skull att du hittat kärleken, vårda den, ge dig hän och njut.
Kram