måndag 1 mars 2010

Så som i himlen...

... så sitter min själs kärlek bredvid mig och på sin dator spelar han Gabriellas sång. Så talande för mig i mitt liv:
Jag vill känna att jag lever all den tid jag har... veta jag räcker till!
Den himmel jag trodde fanns ska jag hitta här nånstans!

Så vackra ord!

Och nu ännu en goding: Dirty Dancing... Stand by me... The time of my life!

Är det normalt att känna att man vill vara så nära en annan människa att man nästan kan krypa in under huden? Mitt i allt kaos kanske det står för längtan efter tryggheten, värmen, närheten... eller det som saknats så många år...

Ser en uppförsbacke nu inför påsken - ja tro det eller ej... men jag är nog inte ledig innan dess... inte riktigt ledig iaf. Redan mkt inbokat. Men det går... med ett leende :)

1 kommentar:

Gisela sa...

Hej prällan!!
Vilka låtar, vad nostalgisk jag blir. Gabriellas sång är väldigt talande, något för temat "den kämpande tron". Jag tycker att musiken är viktig i gudstjänsten att ordet och musiken vävs samman, för då är budskapet lättare att ta in och att stanna kvar.Hörde du förresten låten "underbar" på melodifestivalen, tänkte försöka få till den som postudium på påskdagen.
Fortsätt vara tokkär, det låter som om du har hittat rätt.
Giseluttan teol stud