lördag 27 februari 2010

Ännu en dag med min hjärna.

Är lite rastlös o stressad. Så mkt jag borde o så lite jag får gjort. En massa funderingar inför framtiden. Stanna eller gå. Chansa eller vila i det som är. Hur vet jag om jag gör rätt? Hur vet någon någonsin om den gör rätt? Det finns så mycket i livet som jag inte gjort, som jag inte har råd att göra fast jag vill. Ser att ekonomin är en av de svåra posterna i mitt liv just nu. Ska jag då bara stanna där jag är eller ska jag sätta mig i låneskuld för att hamna närmre o slippa pendla eller vad ska jag göra av mitt liv? Tänk om Gud bara kunde stiga ner och tala lite tydligare till mig. Ta tag i mig och se mig in i ögonen... för det verkar inte som om jag förmår att höra den stilla viskningen (måste ha blivit allvarligt lomhörd) kanske ngn kan gå in som tolk?

1 kommentar:

Jaana sa...

Du skall göra det som ditt hjärta säger till dig, oavsett om alla andra tycker att det är tokigt.
Vila i dina egna beslut som är bara dina och du behöver inte förklara dig för någon.
Ditt liv är ditt och du skall göra saker som du tycker om. Vi lever för kort stund här på jorden för att tveka.
Go for it.
Kram