lördag 13 februari 2010

Byta eller vara kvar...

...ja det är dagens fundering o fråga. Ska jag ha kvar bloggen i den form den är eller ska jag ta väck den och skapa en annan?

För nog är det så att den till viss del ändrat karaktär - för jag har ändrats. Det är så tydligt att jag inte är samma Ellinor som innan operationen. Det har hänt mkt. Både utsidan och insidan har förändrats. Det gamla har lagts åt sidan och något nytt har inträtt. Nya människor har kommit in i mitt liv - och andra har passerat ut.

Tröttheten är det ända som är kvar oförändrat - liksom min psoriasis och värken. Men allt det andra, min längtan, mina behov, mina tankar är annorlunda. Min längtan efter att leva - att ta igen alla år som försvann bakom lager av fett - är så stark. Jag vill ha så mkt, framför allt pengar till att köpa alla de där kläder jag bara fantiserat om att kunna ha på mig. Tänk er själva att aldrig kunna handla på en vanlig affär - o nu... nu är det till o med så att det ibland inte finns i min storlek för att det är för stort. Eller lyckan att kunna ha Jonas kläder, eller som sist på Ica att jag kunde köpa ett par trosor på Ica o de är lagom!

Just nu är det status quo på vikten. Händer inget utan det slår på 1-2kg hit o dit. Brösten är som taxöron och magen som en vetedeg... Inte kul o samtidigt enormt kul.

Så, mitt i all förändring kommer frågan. Fyller min blog en funktion för fler än mig. Ska den vara kvar eller ska den skapas i ett annat forum/format.

2 kommentarer:

Gisela sa...

Hej "prällan"!

Det är klart att att du ska ha kvar din blogg, du finns ju kvar och vi människor "processar" ju hela vårt liv om olika saker! och det är roligt att läsa. Du är mänsklig och berör det verkliga "livet". Gå in och byt färg eller utseende bara. Tack för att du bjuder på din sårbarhet.
Gå i frid och fortsätt att blogga.

Giseluttan/ teolstud

Winnie Poe sa...

Hej Giseluttans syrra här(Eleonor)Klart du ska ha din blogg kvar.. De är fantastskt att få följa dig, på din livsresa, själv följer jag GBP-resan då jag ju har det framför mig.

Tänkte fråga dig ang din psoriasis om du någongång under en längre period tagit väck all gluten ur din kost?