söndag 4 oktober 2009

"JANTE" eller ta åt sig eller äras den som äras bör...?!

Denna veckan far många tankar genom huvudet.

-57kg
Ofattbart! Har gått ner en hel människa! En av mina jobbarkompisar väger nämligen 57kg. Sanslöst... Men samtidigt lite irriterande när folk tror att det är endast tack vare operationen. Jobbet gör jag själv, medvetet väljer jag bort onödiga saker i min kost. Ja, fokus ligger fortfarande på kosten eftersom jag är dålig på motionsbiten. Hoppas kunna gå ner lite till även om läkarna tror att jag är "färdig". Skulle vilja tio till...
Ska försöka ta lite nya bilder snart o få ut här...

I måndags var jag hos Previa. Dåligt blodtryck - men kollen i onsdags på Vårdcentralen var bättre. Men jag inser att motion och meditation vore ngt att prioritera. Har lite lätt just nu att stressa och göra allt samtidigt. Idag återstår dammsugning, tvätt o annat - får se vad jag tyar med. Annars går jag denna kommande vecka under devisen -Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete-

Veckan har också bjudit på mkt längtan. Och jag inser att jag egentligen skulle vilja vara ngn helt annan stans - eller rättare sagt att ngn helt annan kunde vara ngn helt annan stans. Men... men... Lever även efter devisen -Kommer tid kommer råd-

Har haft en underbar familjegtj idag. Även om jag var trött som sjuttiofem (åkte tidigt i morse från Falköping för att hinna)... Lyckades glömma pålysningar o bön för döpta och vigda (hade inga tacksägelser)... Man kan inte minnas allt jämt ;)
Efteråt fick jag mkt positiva reaktioner från föräldrarna. Och då kommer det in, ska jag ta åt mig eller ska jag sända vidare äran till Gud... eller fungerar det så att vi (Gud och jag) i detta fall kan dela på "äran"? Jag hoppas det senare... för det är allt gott att få höra o ta åt sig att man gjort ett bra jobb.

Bless U all inför veckan som kommer!

Inga kommentarer: