måndag 19 oktober 2009

Varför just måndagar?

Just nu är jag inte alls överens med måndagarna i mitt liv. Detta som borde vara den bästa dagen - min lediga dag - blir så jobbig.
Åter en hemresa till Falköping för vännen... och jag känner hur det knyter sig i magen.

Senaste veckan tuff.
Värk i axeln... förkylningen som ligger där o inte bryter ut... snorig och hängig.

Men igår...
Kvällsgtj (mässan) en av mina "gamla" församlingsbor... och jag blir så glad!
Saknar den församlingen så mkt. Men det var ett vikariat och det fanns andra saker som inte var fullt så bra. Men ungdomarna, den gtj firande församlingen. Jag blir så glad när de kommer... o samtidigt gör det lite ont i hjärtat.

Vågen... - 59,7kg (visserligen upp o ner nästan dagligen - men går efter lägsta noteringen). Nej, jag har inte fått in den mentala bilden av mig själv. Känner mig allt som oftast fetare än fetast o fulare än fulast.

Inga kommentarer: