måndag 26 oktober 2009

Humörsvängningar...

En uppdatering från de senaste humörsvängningarna...

Glädje:
Nr1: Kyrkomötet beslöt att äktenskapet, liksom staten redan sagt sitt om, inom kyrkan ska vara könsneutral och att vi ska behålla vigselrätten.
Nr2: Vågen står på -59,7kg
Nr3: Jag har en speciell vän att hålla i handen.

Sorg:
Nr1: Att många bär så mkt fördomar mot HBTpersoner. Jag viger inte den sexuella handlingen, varför ska alltid den fram när det rör HBT-personer? Ingen frågar var heteros gör i sängkammaren -tro mig det kan vara långt värre... Jag sammanviger två människor som vill leva sina liv tillsammans, jag välsignar och lyfter fram kärleken. Och tack och lov är Gud kärlek!
Nr2: Att avstånden är för långa för daglig kontakt.

Irritation:
Över att människor ringer hem o okvädar min ståndpunkt i homodebatten. Jag accepterar att andra har avvikande åsikter - men jag har svårt att acceptera när man slänger bibelord i ansiktet på mig... sila mygg o svälja kameler... Då ska vi inte ha kvinnliga lärare, läkare, professorer eller för övrigt kvinnan ska stå vid hemmets härd, föda sina barn och lyda sin make i allt. Och sexualiteten ska tydligen bara finnas för fortplantningens skull (om jag begriper argumentationen rätt), vilket jag INTE håller med om.

Stress:
Nr1: Att inte riktigt ha grepp om min nya arbetssituation...
Nr2: Att ha påbörjat psoriasisbehandling igen.
Nr3: Att vilja mer än vad tiden räcker till för.

Nyfikenhet:
Vad framtiden bär med sig i sitt sköte.

Frustration:
Över att ekonomin aldrig tycks ligga på + utan alltid på marginalen.

1 kommentar:

Camilla J sa...

Mysigt att du ahr en vän att hålla i handen nu när hösten är över oss emd mörker, regn och blåst. Snart kommer julen!
Bamsekram