lördag 30 maj 2009

SUCK!

Maj månad har inte bara tagit på orken... den har tagit rejält på ekonomin också.

OK... Jag har haft utgifter för Hedvigs konfa-läger. Kläder till mig. Bensinpengar och en endagstur i sommar som jag redan puttat in pengar för (så att jag är säker på att jag ska ha). Så inser jag att jag måste ha lite mer kläder till mig (måste få kasta alla gamla underbyxor nu - jag kan ju snart ha dem som bodys). Hedvig ska ha kläder till lägret... mm... mm...

På ett sätt är det nog tur att Hedvig ska iväg och att Emy får vara hos mormor den månaden. Det blir billigare för då kan jag sitta här hemma med filmjök och flingor halva juni och halva juli.

Men gu´vad jag klagar!
Ja, jag vet...
Tyck synd om mig lite grand ;)

Skämt å sido...
det finns de som har det än värre!
Always look of the bright side of life!
... och det finns ju nöjen som är förhållandevis billiga.

Igår tog A-G och jag en låååååååång promenad. 8km sitter gott på insidan låren idag (någon var där i natt och kapade av längden på en del muskler). Men den biten lär jag väl också träna upp vad det lider.

Jag funderar skarpt på att ta fram saxen och klippa bort nästa vecka ur alman. Det kommer att bli en tuff vecka - men jag ska se till att hitta ngt att göra som piggar upp också.

Detta ska under nästa vecka produceras:
predikan
vigseltal
doptal
begravningstal
konfirmationstal

Ja, just det -45,3kg

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skickar bara en kram, du är super och kommer fixa nästa vecka!

Jaana sa...

Hej och Hå och Pust och Stön! Jag håller med dig både om pengar och mycket att göra. Men var sak har sin tid och vår Herre vakar över oss så att allting ordnar sig till det bästa.
Försök att bara njuta lite ( 5min:) )
Glöm inte bort dig själv och ta en stund i taget, du kan inte påverka morgondagen.
Så gör jag i alla fall. Idag har jag konfirmerat min 84 åring och en 15 åring. Härlig och varm gudstjänst och vilken gåva att få vara tillsammans med dessa människor. Det ger kraft. Han låg döende i stroke för 6 år sedan och nu har han fått livet tillbaka på många olika sätt. Sköt om dig och Kram

anette sa...

Hej!
Vad roligt att se att du fått så mycket energi till allt, även om du inte märker det själv. Både jobbigt och inspirerande med allt du har framför dig. Lycka till, allt har en mening och vi lär oss av allt. Kram