måndag 18 maj 2009

Sjukt galet...

...är det att det har gått ett ½år sedan jag opererades.

Jag har nog inte riktigt begripit själv vart tiden tagit vägen. ½år... smaka på det... tänk allt man hinner göra på den tiden... tänk när jag då för ett ½år sedan vid den här tiden var uppe och duschade med hibiscrub för att genomgå mitt livs första operation (om man bortser från kejsarsnitten med tjejerna).

Känslomässigt har jag också förändrats detta ½år. Är än mer i kontakt med mina känslor. Gömmer mig inte bakom påsar med godis och chips. Istället är jag arg, ledsen, glad, harmonisk, orolig, älskande - precis som jag har rätt att vara.

Kroppsligt har jag gått från att inte klara 5meters promenad utan paus till att nu gå 4km hyfsat obehindrat utan paus. Jag kan med lätthet få på strumpor och skor och jag kan till och med komma i och ur badkaret utan större problem. Jag kan dessutom gå in på Lindex och hitta något att köpa! Vilket jag nog ska testa idag igen för det är en sådan kick så att ni inte kan ana det.

½år!
-42,2kg

Får nog tvinga Hedvig att ta lite nya bilder idag :)

3 kommentarer:

Camilla J sa...

häftig triumf för dig att kunna shoppa och att du nu kan vara dig själv!
Kraaaaaaaaaaaaam på dig i ruskvädret!
Tänk på mig då jag ska redovisa omvärldsanalys "mini" i morgon!

Anna Karlsson Widmark sa...

Grattis till första halvåret! Vad härligt! =)

Anonym sa...

Jag kan inte låta bli att fundera lite på det där du skriver om badkaret... faan, om du tar dig ut ur det obehindrat så innebär det med största sannolikhet att du haft för kallt vatten, minimalt med skum och inte tillräckligt med whiskey med dig in i badrummet. Och det är ju... typ, obra :-D