tisdag 14 december 2010

Konglomerat av känslor...

Så har snart min 41:a dopdag nått sitt slut.
En dag full av tårar, tankar, samtal, saknad, avsaknad, hosta, snuva och allt annat som man kan tänkas pressa in i en futtig liten dag.

Har inte hunnit skriva på en månad. Ekorrhjulet snurrar på allt fortare och idag tog det stopp. Insåg på eftermiddagen att jag måste få en liten stund av ro för att orka med resten av december. Har fulltecknad alma resten av veckan - men i eftermiddag och imorgon får det vara sjuktid. SKA VARA FRISK på torsdag!

Har funderat mkt på nästa års stora projekt.
Nu ska boken skrivas. Den kommer nog inte att bli helt akademiskt inriktad utan kunna fungera även för gemene man. Trivs med det vardagsnära språket, det som kanske kan beröra och förändra för någon. En del kommer vara tankar härifrån bloggen...
Funderar också på att ta lite hjälp med inputs från Maria, Karin och Cecil. Det vet de inte om ännu - men om jag får till det så är det min tanke. Det kommer finnas kapitel om kropp - själ - och ande, och dessa tre kvinnor är perfekta att komplettera mina tankar med utifrånperspektiv.
Men först måste jag då unna mig en egen lap-top. Har jag rätt att ta en avbetalning på en sådan lyxpryl när jag inte får resten att gå ihop. Vet inte... men det är tankar som ligger och gnager där inne. Det finns mkt som vill ut!

Har också funderat mkt på detta att göra val som påverkar min omgivning. Varför drivs vi till vissa val? Vad är det som får en (mig) att gå in i vissa mönster? Hur bryter man (jag) med dessa mönster? Hur kan ett brutet mönster få en vardag att fungera här och nu? Ja, det är mkt tankar som far runt. Inte undra på att kroppen säger ifrån med en rejäl förkylning och en trötthet utan dess like. Har inte varit så här trött sedan tiden i Göteborg. Det skrämmer mig! Just nu är det timme för timme som jag för min tillvaro. Vet att en massa måsten ligger där framför. Men världen fortsätter snurra även om jag inte sätter psalmer idag! Ibland har till och med tankar på att jag kanske inte ska vara präst smugit sig in... för ibland undrar jag - går det verkligen att vara präst, mamma och kvinna? Jag har inte fått det att gå ihop fullt ut - gör jag fel?!

Fick en fråga vad jag önskar mig just nu... och om jag fick drömma fritt och egoistiskt (för givetvis vill jag ha världsfred och pengar som räcker i överkant) så önskar jag mig i detta nu EN månads ENSAMHET på en VARM semesterort ALL INCLUSIVE med närhet till STRANDBAR... efter det kunde familjen komma och vi kunde ha EN månad TILLSAMMANS. Visst ska man drömma...
;)

Så...
nu är jag uppdaterad och ni vet att jag lever.
Sverige vann inte :( handbollen...

Inga kommentarer: