torsdag 30 oktober 2008

Gud är förändringarnas Gud...

...det tror jag i alla fall.

Jag tror att Gud vill att vi ska vara i andlig rörelse hela våra liv. Att aktivt söka Guds närhet, hans svar och vägledning i våra liv är det viktigaste för människan och bidrar till att göra oss hela. Att det sedan kommer dagar då jag egentligen vill stoppa min tro i en säck och gömma Guds namn på en hylla, ja, det är nog bara att acceptera som en del av vandringen. Jesus stannade inte på förklaringsberget, det var bara en kort rastplats, och så är det även i våra liv.

Gud är förändringarnas Gud, och det är det som gör livet så spännande.

Fader, jag kommer inför dig och lägger mitt liv i dina händer. Du vet vad som ligger framför. Du vet om min osäkerhet och min rädsla, min ångest och ånger.
Idag ber jag för G o hennes syster som imorgon begraver sin mamma. Jag ber för K att hon ska få kraft att vara det stöd hon behöver vara, Gud utrusta henne med ork och kraft. Jag ber för E som står i beredskap att söka ny tjänst.
Amen

Inga kommentarer: