onsdag 23 december 2009

God Jul!


-62.5kg


Det är inte klokt! Fattar inte att jag gått ned så mkt och att det är jag som syns där i spegeln när jag ser på mig själv. Fast jag lider över den lösa huden som är kvar. Kroppen ser inte ut som jag vill, men den fungerar och det är det som jag ska vara glad över.


Julstöket är nästan över. Gröten är just kokt så det blir nog lite gröt o skorpor om en stund. Åt ½ lussebulle på jobbet igår och det gick ganska bra - men mer - nej... finns inget sug o inget behov av det.


Jobbigt att inte kunna komma hem till släkten i helgen. Vill så gärna vara i Skåne hos de mina. Skåne är hemma... och jag känner att jag saknar allt där nere. Vänner, släkt o miljön.


Jobbar i helgen. Både bra o roligt men samtidigt lite surt för barnen som blir sittandes hemmavid utan mig... men, en dag i taget...


Så nu önskar jag er alla en god och välsignad julhelg. God mat och goda samtal. Det behöver vi alla i denna mörka och kalla värld. Om vi visar kärlek till vår nästa kan vi förvandla världen som vi lever i.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Önskar dig en riktigt god jul!

Jaana sa...

Jag önskar dig en fridfull Jul och jag hoppas att du får vara med de du älskar idag och i en snar framtid. Du är verkligen fin i din nya kropp.
Många kramar från Jaana

cm sa...

Hej Ellinor!
Jag har läst din blogg i flera månader, ibland har jag nog kommenterat men nu är det längesen. Vill bara säga att du är så fin, du verkar vara en varm person!
Gott nytt år! /Prästadottern Martha