måndag 23 mars 2009

Ytterligheternas helg!

Så for vi ner till Skåne.
Hedvig skulle på konfa förläger i Staffanstorp.
Emy av längs vägen, hon och Topsy till pappa.
Ågren att se exet, sa cirka 5ord till honom (hämtar Emy imorgon cirka 5).
Hedvig och jag till Center Syd.
In i bokaffär köpt bajsboken som V ska få nästa vecka.
In på gallerix för något litet till J.
Äta...
Mc Donalds in - vände - ut.
Potatiscaféet.
Hedvig glutenintolerent - prata, undersöka, förklara. Resultat liten potatis med räkor och grönt.
Förtvivlat ansträngt leende expedit (vad är gluten undrade två av dem - vad är det hon inte tål).
Sedan jag...
förklara...
magopererad, jag vill se mängden börja med räkorna... keso istället för sås. Tack!
Äta, stressad.
Få i sig hälften.
In på apoteket.
I bilen.
Leta efter hospice.
Hitta hospice.
Parkera.
Tunga steg...
Tråkigt område.
Hedvig förbereds.
Hedvig funderar.
Smittar cancer... tonårings frågor... finns det döda människor där... luktar inte döda människor...
In på hospice, fråga efter rätt rum.
Krama om C (älskade vän).
J hade besök.
Besök går.
Krama J - så gott att se dig!
Hedvig kramar.
Sitta och prata.
Mina egna tankar: Vem har intagit J:s kropp? Det är J där inne bakom det förändrade skalet.
Lugnt - tyst.
Som om tiden står stilla.
Iväg igen.
Slänga av Hedvig i Sandby.
Fara till Skivarp.
Kör förbi skylt: Livsgjuteri.
Kunde det passa bättre...
Träffa I och M och AG.
Tänk!
I har blivit mamma.
Hon var som Hedvig när vi lärde känna varandra.
Tiden går.
Får en nyfödd i min famn!
Livets under.
Inom mig är det kaos.
Två perfekta små prinsessor.
Pratar... planera dop...
Tillbaka i bilen till Sandby.
Landa på K och T´s soffa.
Busiga hundar - fungerade bra.
Sova.
Vakna.
Äta.
Till föräldramöte.
Praktiska bestyr.
Samtal om Hedvigs gluten, om pappas tolkbehov, om vilken av gtj som vi ska gå på... ändringar...
Telefonsamtal.
Min mormor in på sjukhus - förmodad ny stroke.
Hemfärd.
Hunger.
Ilska.
Hämta Emy och Topsy.
Köra.
Handla akutmat på Ica, gått för länge sedan maten.
Kan inte äta.
Mår dåligt.
Ont.
Ligger på soffan.
Tar lite fil - äter nästan inget.
Lägger mig.
Emy ensam vid TV:n.

Och nu en ny dag och en ny vecka...

-34,4kg

5 kommentarer:

Anna Karlsson Widmark sa...

Vilken hektisk helg, inte undra på att du inte hann/ville/kunde äta. Usch, hoppas att veckan blir bättre, och att du kan få ett positivt besked om prästgården, det är du värd! (jag vet att jag inte känner dig egentligen och således inte kan veta det, men jag känner din bloggande personlighet, och hon är DEFINITIVT värd positiva besked!) /Anna som är sambo med en gbp-opad och där viktminskningen har smittat!

Projekt: Promenad 3 sa...

Jösses, du har utmanat dig själv. Och lyckats klara en sådan hektisk helg är mer än jag skulle drömma om. Du är BRA. Fantastisk till och med. Fast inte ens det tycker jag räcker till.

/Elinleticia

helene sa...

Hoppas veckan varit lugnare! Ja det där med maten är inte lätt... Planering krävs oftast och hur lätt är det inte att den spricker?

Ser ju hur du blir lättare och lättare på antalet kg du tappar! Hejja på!

Hoppas denna kommande helg blir lugnare.

Kram /H

helene sa...

Hoppas veckan varit bättre. Det är inte lätt det där med maten.... Planera allt, och sen när planeringen rasar så blir man överhungrig - och äter nada...

Vem sa att GBP är en lätt väg? Fast på din våg syns det ju hur du lättar!! Du flyger fram snart till sommaren!

Kram H

Jaana sa...

Hej!
Hoppas din vecka varit bättre än förra helgen och vad jag känner igen det. Allting kommer på en gång och man vet inte vart man skall vända sig. Det är bara att hänga med. Jag undrar har du bara haft vik. sedan du prästvigdes? Jag har haft sådan tur att det varit fasta tjänster. Jag tänker på dig och de dina och ber om kraft för dig att du skall orka med. Det gör du även om det inte känns så när allting pågår. Jag ber även för din vän som är sjuk. Många kramar från Värmland