måndag 9 mars 2009

Just another day...

...men inte "for me in paradaise".

Just nu är inte humöret på topp.
Orken finns inte och glädjen är åter som bortblåst... men jag hoppas inte längre än att jag får tag i den om ett litet tag igen.

Det vart ingen storvinst på min trisslott, däremot en 25kr vinst och det är ju inte fy skam det... då gick det iaf på ett ut.

Jobbade helgen och är ganska mör idag... försöker laddar om. Hade velat träffa J men han ligger på isolering nu så det blir förhoppningsvis lite längre fram. Jag tänker på honom iaf idag när han fyller 39år. Tänker på er också C o V och alla de som finns där hos er.

Idag fick jag på mig storlek 26 i jeans... märklig känsla... jag borde jubla men istället är jag OFF. Har problem med ätandet för tillfället, inget smakar och jag har neggo-tankar.

Hedvig fyller 15år på söndag o jag ror inte iland alla hennes måsten om bakning och annat. Vet inte hur jag ska komma igenom det. Köpetårta var inget alternativ... marängswizz inget alternativ... andra förslag inget alternativ... Hedvig vill baka (fast jag vet att det alltid slutar med att jag står med knäna i skiten och ett kök fullt av gfmjöl och kakaokladd och ett enormt godissug).

Just nu är det alltså inte kul...

..men ok...
-32.6kg är jag tacksam för!

2 kommentarer:

Jaana sa...

Håll ut efter mörkret kommer alltid ljuset. Du får väl vara lite sträng mot din tös och säga att det blir vad du orkar med till födelsedagen. Stora Kramar till dig.

Anonym sa...

Försök stå på dig och få flickorna att förstå att du inte orkar leva upp till alla krav!Har själv curlingförälder-anlag och mina tre flickor utnyttjar det gärna till max. Ungar tänker sällan längre än vad näsan är lång och kan inte sätta sig in i stressade mammors situation. Man måste försöka sätta gränser, även om det känns svårt och det finns risk för att ungarna blir sura. Du har ju dessutom rätt nyligen blivit opererad och fått gå in för en helt ny livsstil, då känns det orättvist att du också ska kämpa med sötsug och stökigt kök bara för att din dotter "måste" ha hembakt på sitt kalas. Stor kram från en trebarnsmamma "som vet hur det är".